Ochrona danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) jest Komendant Powiatowy Policji w Nysie, z siedzibą przy ul. Armii Krajowej 11, 48-300 Nysa.
-
Komendant Powiatowy Policji w Nysie wyznaczył w podległej jednostce inspektora ochrony danych, kontakt: ul. Armii Krajowej 11, 48-300 Nysa, e-mail: iod.ny@op.policja.gov.pl. Dane inspektora ochrony danych zamieszczone zostały na stronie BIP KPP w Nysie w zakładce Ochrona danych osobowych.
-
Dane osobowe, zwane dalej danymi, są przetwarzane w celu rozpatrzenia i załatwienia Pani/Pana skargi/wniosku, na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
-
Dane nie będą przekazywane odbiorcom, o których mowa w art. 4 pkt 9 RODO.
-
Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego bądź organizacji międzynarodowych.
-
Pani/Pana dane będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z treścią Zarządzenia Nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 r. w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach wyodrębnionych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanych oraz Zarządzenia Nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji.
-
Tryb usuwania dokumentacji zawierającej Pani/Pana dane określa Zarządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 września 2017 r. w sprawie trybu brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz sposobu postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w przypadku trwałego zaprzestania działalności przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych oraz organy i jednostki organizacyjne podległe temu ministrowi lub przez niego nadzorowane oraz Zarządzenie Nr 26 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 lutego 2018 r. w sprawie metod i form brakowania dokumentacji niearchiwalnej w Policji.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
-
Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli w Pani/Pana ocenie przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
-
Dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
-
Podanie przez Panią/Pana imienia, nazwiska oraz adresu do korespondencji jest obowiązkowe, gdyż wynika z zapisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku niepodania wskazanych wyżej danych nie będzie możliwe rozpatrzenie i załatwienie przyjętej/przyjętego skargi/wniosku.